Trænerkursus

Kære tennisglade medlemmer

Gratis trænerkursus

Vores trofaste træner gennem mange år, Anders Rasmussen, har efter mange års tro tjeneste besluttet at gå på pension. Derfor skal klubben have en ny træner. Faktisk vil vi gerne lave et lille trænerteam, som kan dele træningerne mellem sig. På den måde får I mulighed for at forbedre jeres slag og spil, og samtidig får klubben et bedre grundlag for at tiltrække nye medlemmer.

Det lyder godt nok spændende tænker du måske?

Og hvis det er tilfældet, så tøv ikke med at melde dig og

• Du skal først og fremmest have lyst til at være træner
  • Du skal være minimum 14 år
  • Du skal mestre de grundlæggende slag som forhånd, baghånd, smash, flugtning mv.
  • Du skal kunne træne spillerne 1 time om ugen i otte uger (aldersgruppe fra 12 år)

Fordele:

• Du får et gratis trænerkursus til en værdi af 1600 kroner, som klubben betaler. I kurset indgår snacks i løbet af dagen, men mad og transport skal du selv sørge for.
  • Du får mulighed for at udvikle dit eget spil
  • Du udvider dit CV med trænererfaring, hvilket vægtes positivt og viser, at du tager ansvar
  • Du får socialt samvær og bidrager til fællesskabet
  • Du får et beskedent vederlag per trænertime

Kurset finder sted i 14. og 15. oktober 2023 i Kolding Ketchercenter (14 timer i alt).

Kurset indebærer:

• Du bliver dygtigere til at gennemføre en træningstime
  • Du bliver bedre til at kommunikere med dine spillere
  • Du får konkrete øvelser til opvarmning og spil
  • Du møder andre trænere, som du kan sparre med på kurset
  • Du bliver undervist af Danmarks dygtigste tennisinstruktører

Kurset er lavet i et samarbejde mellem Kolding Ketchercenter og DGI og varetages af professionelle trænere. Du skal blot møde frem iført sportstøj samt en ketcher.

Har du spørgsmål eller ønsker du at tilmelde dig kurset, kan du kontakte Lene Fuglsang: 60155698. Lene sidder i bestyrelsen og deltager selv i kurset. Sidste frist for tilmelding er 1. oktober.

Du skal være medlem af Vamdrup Tennisklub for at blive træner.

01.10.2023
14.10.2023 kl. 00.00 - 15.10.2023 kl. 01.00
0,00 kr.
Du har efterfølgende mulighed for selv at rette din tilmelding eller afmelde dig, under 'Mine tilmeldinger'